Novosti ETŠ

Projekti

Rad s darovitom djecom

pismenko

Rad s darovitom djecom

Poveznica na projekt: https://pismenko.hr/

Tijekom proteklih mjeseci učenici naše škole, Luka Biliškov, Ante Blažević i Tonći Jukić uz mentorstvo nastavnika Roka Brljevića, sudjelovali su u izradi edukativne mrežne aplikacije Pismenko.hr, koja je uspješno završena kao rezultat timskog rada, kreativnosti i usvojenih znanja iz područja razvoja softvera. 

Pismenko.hr – rezultat je projekta rada s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama u školskoj godini 2024./2025. koje nam je osiguralo Ministarstvo obrazovanja znanosti i mladih. 

Cilj projekta bio je stvoriti interaktivno digitalno okruženje koje će korisnicima – posebno učenicima – omogućiti jednostavno i zabavno usvajanje jezičnih sadržaja. Aplikacija nudi mogućnost pretraživanja značenja riječi, izraza, naglasaka i frazeologije, a dodatno pruža interaktivne kvizove pomoću kojih korisnici mogu utvrditi i proširiti svoje znanje. 

Osim kvizova, učenici su osmislili i modul za često postavljana pitanja (FAQ), koji sadrži ključne informacije o načinu korištenja aplikacije, broju riječi u bazi i dostupnosti usluge. Sve funkcionalnosti dostupne su besplatno, s ciljem poticanja pismenosti i jezične osviještenosti kod mladih. 

Poseban izazov bio je razvoj responzivne tražilice s ugrađenom automatskom provjerom ispravnosti unosa i prijedlozima za ispravke. Također, izgrađen je sustav komentara s validacijom korisničkog unosa. 

Na pozadinskoj strani aplikacije učenici su implementirali sve osnovne operacije nad bazom podataka – unos, dohvat, izmjena i brisanje riječi te povezanih podataka kao što su definicije, naglasci, primjeri i fraze. Time su stekli iskustvo u radu s podatkovnim sustavima i razumijevanje njihove strukture i učinkovitog korištenja. 

Kroz projekt učenici su prošli sve faze razvoja aplikacije: od planiranja, dizajna korisničkog sučelja, izgradnje funkcionalnosti i integracije sustava, do testiranja i objave. Suradnja i podjela zadataka u timu omogućila je učinkovit rad, a korištenje alata za vizualiziranje i praćenje promjena dodatno je obogatilo njihovo iskustvo u razvoju većih softverskih rješenja. 

Ovaj projekt je izvrstan primjer kako se teorijska znanja mogu uspješno primijeniti u stvarnom kontekstu, a učenici su pokazali kako su spremni za nove profesionalne izazove u području web razvoja i obrazovnih tehnologija